środa, 2 maja 2012

Pomysłodanie

Dzieliłem się z wami tym materiałem już jakiś czas temu na swoim blogu, ale chciałem go wam przypomnieć. Sądzę że ktoś już pewnie na to wpadł, ba, może nawet opatentował :)
Grałem jakiś czas temu dla relaksu w grę flash'ową traktującą o budowie kosmicznej struktury energetycznej - wydobywanie surowców i obrona przed piratami. I zaświtał mi prościutki pomysł.

Założenia
  • gra dla kilku graczy
  • "setting": kosmos
  • plansza kropkowa trójkątna, bo wygląda fajnie :)
  • działania: budowanie, wydobywanie, walka
  • surowce: minerały i energia
Przez "plansza kropkowa trójkątna" rozumiem coś w takim rodzaju.

W grze zaczynałoby się od kosmicznej stacji - produkowała by ona jednostki i energię. W okolicy byłyby zdatne do wydobywania asteroidy - do nich wysyłałoby się jednostki górnicze, jednak każda jednostka musiałaby być zasilana energią z bazy - w tym celu należałoby budować sieć energetyczną. Coś jak drogi w "Osadnikach z Catanu".

Jednostki i struktury mogłyby działać jedynie w zasięgu sieci energetycznej, może jedynie największe statki byłyby samodzielne. Limit jednostek określany by był maksymalną produkowana energią, oczywiście można byłoby wyłączyć część struktur lub je nawet rozebrać by mieć energię na inne cele.
Celem w grze może być zebranie określonej ilości surowców na małej planszy, albo wyeliminowanie przeciwnika. W zależności od scenariusza plansza była by inna jeśli chodzi o miejsca startowe i bogactwo w minerały. Może nawet wprowadzić zasadę że wkraczając na nową "kropkę" odkrywamy wszystkie sąsiadujące kropki - wyciągając z woreczka żeton lub kafelek - czarny oznaczałby pusta przestrzeń, biały asteroidę, na każdy scenariusz byłaby określana ilość żetonów w woreczku, żeton użyty opuszczałby grę.